Create without Limits

Met een frisse kijk op fotografie

Laatste nieuws

Michael Bon Kampioen en weer podium

Wat een dag was het maandag 12 oktober met veel spanning aangezien vandaag het kampioenschap beslist zou gaan worden tussen Michael Bon en Tim van den...

Delen mag...

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Wat een dag was het maandag 12 oktober met veel spanning aangezien vandaag het kampioenschap beslist zou gaan worden tussen Michael Bon en Tim van den Boomgaard.
Als vader en als sponsor van Michael ben ik natuur lijk trots dat het hem gelukt is kampioen te worden met zijn Yamaha R6.

Ondanks dat Michael op een motor met te weinig power reedt heeft hij het toch voor elkaar gekregen!
Wij willen graag dat hij zich verder kan ontwikkelen in de motorsport maar dat is niet zo makkelijk!
Motorsport is een erg dure sport en daarom zoeken wij sponsoren of donateurs die Michael een stap in de goede richting willen helpen!

€ 25/50 euro - naam online (mag ook anoniem)
Vanaf €75 euro online logo vermelding
Vanaf €125 euro mogelijkheid op pak op motor met naam of logo
https://www.doneeractie.nl/help-michael-naar-de-top/-46512

 

Geld inzamelen | Doneeractie.nl

Lees hieronder het verslag van Michael en ik zeg op naar 2021!

==============

Michael Bon: Zoals jullie weten hebben we gister op 12 oktober de laatste beslissende wedstrijd verreden op het “TT-Circuit van Assen” om te bepalen wie zich de kampioen van de “Sport600” klasse mocht benoemen. Het gevecht zou zich voorgaan doen met name tussen Tim van den Boomgaard en mijzelf, ons netto verschil in punten bedroeg wel geteld twee punten.

Zoals jullie weten hebben we gister op 12 oktober de laatste beslissende wedstrijd verreden op het “TT-Circuit van Assen” om te bepalen wie zich de kampioen van de “Sport600” klasse mocht benoemen. Het gevecht zou zich voorgaan doen met name tussen Tim van den Boomgaard en mijzelf, ons netto verschil in punten bedroeg wel geteld twee punten.

10XH7802 EC600Sport Supersport RSZ 12 10 2020

Hoe de dag verliep:
Aangezien mijn monteur, maar ook vooral onwijs goede vriend, Kevin Bergman de dag van te voren bij team genoot Ramon Hofstede zijn blijven slapen, en hierdoor maar 15 minuten van het circuit af zaten konden we redelijk uitslapen en richting het circuit gaan. Aangekomen hebben we ons ingeschreven en hebben we de motor laten keuren.
Training:
Wat was het toch onwijs nat in Assen, dit betekende regenbanden. Geluk bij een ongeluk had ik vorige week bij een instructeur dag les moeten geven in de stromende regen en had ik de motor nog met de juiste banden in de box staan. De training verliep vrij rustig, wat er in mijn hoofd om ging was dat we het rubber onder moesten houden en hebben dit dan ook zeker gedaan. De resultaten waren matig maar dit was niet gek aangezien ik niet heb aangezet om een echt snelle ronden te rijden.
Kwalificatie:
Twijfelende weersvoorspellingen en een opdrogende baan maakte ons aan het twijfelen wat we moesten doen kwa banden keuze. Gekozen om een nieuw set regenbanden te steken om enkele snelle ronden neer te zetten om zo voor mijn concurrent te komen was het plan. Na nieuwe banden gestoken te hebben en het tijd was om te rijden bleek dit een twijfelachtige keuze aangezien er flinke droge sporen op de baan ontstond waardoor er veel beweging in de voorkant van de motor ontstond, dit was nog niet het ergste, één ding wat je altijd moet doen, MEET JE BANDEN DRUK! Ooh, wat was ik stom om dit niet te controleren. Gelijk in me out-lap naar binnen gegaan en we zijn als een gek aan de slag gegaan om de banden op de juiste druk te krijgen. Na enkele minuten verloren te hebben zijn we weer met de out-lap begonnen. De bike voelde totaal niet goed aan door de droge sporen die op baan verschenen. Na de out-lap ben ik gaan aanzetten met het idee in de 2e of 3e ronden een snelle tijd neer te zetten. Aangezien er geen tijd te verliezen was ben ik in mijn eerste ronden direct gaan aanzetten, maar goed ook. In de 2e ronden zat ik goed onder mijn tijd van de voorgaande ronde. Een rijder voor mij kreeg stapte af met een nare high-sider met een snelheid van +/- 150 km p/u. De gele vlag viel maar veranderde helaas snel in een rode vlag, hierdoor kon ik helaas geen 2e en 3e snelle tijd neerzetten en bleef steken op een 4e tijd. Gelukkig voor mij bleef mijn concurrent steken op een 6e tijd.

10XH7764 EC600Sport Supersport RSZ 12 10 2020

Race 1:
Wederom tot op de laatste seconden hebben we gewacht met onze banden keuze. Aangezien het wederom begon te regenen en er een deel van het circuit toch nat werd begonnen de twijfels toe te slaan. Na het kijken van buienradar heb ik er voor gekozen niet meer over te gaan op regenbanden en ben ik op semi slicks blijven staan om daarmee de race te gaan rijden. De baan op met een hoge spanning in me stonden we aan de start, knop om en gaan, we hebben iets te bewijzen! Een motor is het halve werk de rijder doet de rest. Met de toch minst snelle fiets in het veld zijn we de hele wedstrijd goed constant geweest. We hebben de race netjes, met wat extra veiligheid marge ingecalculeerd om het rubber onder te houden, netjes op een 3e plek weten te finishen, dit met een voorsprong van één positie op mijn grote concurrent. Doordat ik voor mijn concurrent ben geëindigd hebben we de voorsprong van twee naar drie punten weten te brengen, positief dus.

10XH8044 EC600Sport Supersport RSZ 12 10 2020

Race 2:
Wat een spanning, de laatste race van het seizoen, de laatste kans om te bewijzen dat je die beker verdiend. Daar gaan we dan, na mijn concurrent nog een box te hebben gegeven om hem succes te wensen ben ik doorgerold naar mijn plek op de grid, dit moet hem gaan worden. De rode vlag gaat omhoog, lampen gaan aan en weg zijn we. Met een redelijke start bleef ik voor mijn concurrent en ben ik mijn rondes gaan rijden, met in mijn achter hoofd “HOU DIE MOTOR MET DE GLIMMENDE KANT BOVEN!!” Na vier rondes bij het opkomen start/finish toch maar even achterom kijken waar mijn concurrent zie bevindt. Aiiii, die Tim zit wel heel erg dicht achter me, één foutje en hij zit ervoor. Mocht Tim voor mij eindigen is er nog geen man overboord, ik sta drie punten op hem voor, dit houdt in dat ik dus twee plekken achter Tim kan eindigen zonder het kampioenschap te verliezen. Zoals jullie begrijpen was dit niet mijn plan, daar gaan we gas erop en proberen een gat te slaan. “Beter Save Than Sorry”, uiteraard hield ik een stukje marge voor mezelf om niet op de limiet te rijden van wat de motor en ik samen konden. Wat duurden die laatste twee ronden lang!!!! Aangekomen in de laatste ronden wetend als ik zo finish hebben we het met z’n alle geflikt, het kampioenschap! De laatste vier ronden kon ik steady 1.54 kunnen rijden en daarmee een gat slaan van zeven seconden bij het passeren van de finish, wat een feest was dat! Voor het passeren van de finish lijn stond ik al op de motor om het feestje op te starten, o o o wat was ik blij. Op de baan kwamen de felicitaties al van de mederijders maar de mooiste was van mijn directe concurrent Tim, wat hebben wij gevochten maat, wat ben ik jou dankbaar voor dit sportieve seizoen, Thanks!!!

Na eerst een feestje met mijn trotse pa konden we door naar het paddock waar al mijn vrienden, waar er overigens nog een paar twee uur in de auto hebben gezeten om op tijd te komen voor de finale race, en ook sponsor MotorSocial al stonden te wachten om dit met elkaar te vieren. Dag resultaat P3 en Kampioen over het volledige seizoen, wat een feest, ik zeg tijd voor bier!

10XH8048 EC600Sport Supersport RSZ 12 10 2020 10XH8238 Podium Huldiging RSZ 12 10 2020

Wat ben ik jullie allemaal verschrikkelijk dankbaar voor dit onwijs mooie jaar! Zonder jullie had ik het dit jaar zowel financieel als metaal niet gered, racen doe je als team en daar hebben jullie allemaal op jullie eigen manier aan bijgedragen. Het weten dat jullie achter mij staan heeft mij het extra setje gegeven om mezelf en mijn doelen te overtreffen.
Hieronder een paar doelen die waren gesteld:
- Sport600 gaan rijden met een resultaat van top10 in het eind klassement. Is geworden P1
- Nieuwe Pr van 1.56 hoog rijden. is geworden 1.54 laag, waar zeker meer in had gezeten als ik niet op save was gaan rijden de laatste wedstrijd
- Steady 1.59 kunnen rijden. is geworden 1.54
Ik wil een ieder van jullie nogmaals bedanken voor jullie support op wat voor manier dan ook.

10XH8150 Arie Bon fotogrfie RSZ 12 10 2020

Geld inzamelen | Doneeractie.nl