Create without Limits

Met een frisse kijk op fotografie

Laatste nieuws

Michael Bon Kampioen en weer podium

Wat een dag was het maandag 12 oktober met veel spanning aangezien vandaag het kampioenschap beslist zou gaan worden tussen Michael Bon en Tim van den...

Delen mag...

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Als sponsor van Michael bij de NK RSZ Motorsport kan ik best trots zijn op weer een podium plek :-)
Michael zijn verslag lees je hieronder!

Lieve Vrienden/Sponsoren,

Vandaag stond de 5 & 6e race van het seizoen op de kalender. Begin van dit seizoen heb ik de keuze gemaakt om alleen de races op het TT circuit van Assen te rijden, dit gewoon weg vanwege de veiligheid op de baan.

Na twee goede races te hebben vereden op Assen en daarmee een 1ste plek in het "Sport600" kampioenschap, afgelopen maand toch mijn keuze bijgesteld om toch de enige race op Zandvoort mee te rijden. Door mee te rijden met deze races kan ik koploper blijven in ons kampioenschap.

Pitcrew: "Sponsor Motorsocial Bart (Monteur) & Sjeren (Pitboard)", Kirsten (Pitboard), Jeffrey (Monteur).

Training:
De eerste rondes op de baan ben ik vooral de baan aan het scannen geweest om me plek op de baan te leren kennen, dit omdat de baan volledig anders is ingericht als de baan op Assen. Na 4 rustige rondjes werdt het tijd om het tempo iets op te schroeven, dit resulteerde in een ronde tijd van 2.07. De tijd was ver onder de maat, maar hey, ik kwam om puntjes te pakken en heel naar huis te gaan en niet met het doel om met een beker naar huis te gaan.😜

Kwalificatie:
Na 2 rondjes rustig te hebben gereden gingen we proberen te pushen om toch wat meer tempo te krijgen, die 2.07 moest in mijn ogen einde van de dag toch zeker wel rond de 2.00 komen te staan. Iedere ronde weer zakte de tijd met enkele seconden. Het eind resultaat mocht er dan ook zeker wezen, een 1.58, 2 seconden sneller dan ons doel!💪

Race 1: Toch met enkele spanning vanwege de gevaarlijke baan met de vangrailen vlak langs de baan stonden we met een grote groep aan de start. Na een redelijke start gingen we met z'n alle richting het scheivlak. Helaas ging het daar gigantisch mis met 2 rijders voor mij. De motoren vlogen door de lucht en in de vangrails, beide rijders bleven stil op de baan liggen, mijn gedachten, dit is de reden dat ik hier dus niet wilde rijden. Direct kregen wij een rode vlag en reden met twee ontbrekende terug naar de pitstraat waar wij later hoorde dat we terug naar onze boxen konden gaan, dit ging immers nog wel even duren werdt er geroepen. Mijn gedachten gingen maar één kant op en dat was naar de twee rijders die ik zag liggen op de baan. Beide rijders zijn ruim een uur later, bij bewustzijn "volgens bronnen", richting het ziekenhuis gebracht. Ook de traumaheli kon gelukkig weer retour.

Herstart Race 1:
Na dat de baan weer was vrij gegeven konden we ons opmaken voor een herstart van acht ronden. Na redelijke start kwam ik ronde één als 4e door, helaas kregen we na 1,5 ronden, je raadt het al, wederom een rode vlag door een crash. Door deze situatie konden we bijna direct door naar de boxen en hoefde we niet meer te rekenen op een 2e herstart.

Race 2:
Na een moeilijk begin, waar ik toch echt wat plekken verloor omdat het niet goed tussen de oren zat, kon ik na twee rondes mezelf redelijk herpakken. Ik probeerde na deze twee rondes de aansluiting weer te vinden met de groep voor mij waar p1 t/m p4 reedt. Eindelijk de aansluiting gevonden maakte ik een fout om te snel op het gas te gaan waardoor ik een swieper van de motor kreeg, gelukkig kon ik net aan blijven zitten. Gelukkig kon ik me snel herpakken en kon ik binnen een ronde terug komen naar p4, helaas was de rest gevlogen. Aangekomen in ronde vijf kwamen de heren op p2 en p3 in zicht. Gemotiveerd om toch nog een tandje bij te zetten ben ik richting deze heren gereden met rondetijden van 1.56, hierdoor kreeg ik in ronde zeven dan toch echt de aansluiting terug.
Oké, wat gaan we doen? Bestuderen hoe deze heren rijden en een plan maken hoe we dit klusje gaan klaren, of dit gelukt is? Ronde acht in het achterwiel van p3 konden we vrij snel en makkelijk deze plek overnemen om vervolgens twee bochten later p2 uit te remmen. Na deze acties hebben we kunnen versnellen en p2 vast kunnen houden. Hiermee zijn we uiteindelijk overall ook als 2e geëindigd in het dag klassement. Dik tevreden en zeker onverwacht bij mijn eerste, vooral bizare, eerste kennismaking met het GP circuit van Zandvoort.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie support die jullie mij geven en het mogelijk maken dat ik mee kan rijden in dit kampioenschap.
We gaan met elkaar voor de "NK Sport600" title💪

Allemaal onwijs bedankt😘

Groetjes,

Michael
08XH2277 EC Light combi 600 S SS 31 8 20